ZAJĘCIA MATEMATYCZNE – MAJ
Na zajęciach matematycznych w maju , zgodnie z hasłem miesiąca „ W świecie nauki”, dzieci doskonaliły rozumowanie . Tematem zajęć były obserwacje pogodowe.
W tym celu dzieci samodzielnie na podstawie instrukcji nauczyciela wykonały proste urządzenia pomiarowe tj: deszczomierz, wiatromierz oraz wiatrowskaz. Dzięki tym urządzeniom mogły dokonać prostych obserwacji pogodowych związanych z kierunkiem wiatru, siła wiatru, ilość opadów jak również dokonać pomiaru temperatury na zewnątrz.
Powyższe urządzenia zostaną zaprezentowane na Festiwalu Nauki w czerwcu.
>
>
Kwiecień – zajęcia matematyczne
Ten wiosenny miesiąc minął pod hasłem „ Książka przyjacielem człowieka”. Uczniowie słuchali matematycznych bajek”, rymowali wyrazy, a następnie samodzielnie podejmowali próby tworzenia matematycznych opowiadań. Tematyka była różnorodna, a bohaterami są cyfry , figury i kształty. Wszystkie powstałe opowiadania zostały spisane i połączone w książkę, której nadaliśmy tytuł „Opowiastki matematyczne”. Książeczka ta zostanie zaprezentowana podczas Festiwalu Nauki.
SMS Kwiecień – zajęcia informatyczne
W kwietniu nasza praca skupiła się na tworzeniu książki pt” Wiosno przybywaj”. Korzystając z zasobów Internetu uczniowie wyszukiwali zagadnienia związanie z wiosennymi roślinami, zwierzętami oraz pogodą zjawiskami atmosferycznymi występującymi w tej porze roku.
Efekt naszej pracy przedstawia się następująco:
SMS MARZEC – ZAJĘCIA INFORMATYCZNE
Korzystając z dostępnych w Internecie stron doskonaliliśmy na każdych zajęciach inną umiejętność. Najpierw „na tapetę” poszła ortografia. Po kilku dyktandach i „wgryzieniu się” w zasady pisowni, mogliśmy powiedzieć „już piszę na 5!”.Podobną taktykę przyjęliśmy podczas nauki tabliczki mnożenia , dodawania i odejmowania. Zdobywaliśmy także szlify korzystając z programów do nauki języka angielskiego. Na podsumowanie miesiąca ćwiczyliśmy pamięć korzystając z gier „Memo”.
Marzec - Zajęcia matematyczne
W marcu hasłem przewodnim jest dążenie do sukcesu. Przy pomocy krawieckiej miary doskonaliliśmy umiejętność różnorodnych pomiarów oraz porównywaliśmy wielkości. Na zajęciach również kodowaliśmy wg samodzielnie stworzonych kodów oraz uczyliśmy się rozwiązywać sudoku ,kwadraty magiczne, układaliśmy tangramy. Oprócz wymienionych zadań zajmowaliśmy się także praktycznymi zadaniami takimi jak: obliczenia kalendarzowe i zegarowe oraz znaki rzymskie.
>
>
Luty -Zajęcia matematyczne
W lutym zajmowaliśmy się osobami niepełnosprawnymi. Poznawaliśmy tajniki alfabetu Morsa, oraz alfabetu Brajla. Staraliśmy się także szyfrować w języku migowym. Poprzez różnorodne zadania poznawaliśmy świat osób niewidomych , niesłyszących i niepełnosprawnych ruchowo. Wiele zadań sprawiało nam trudności , ale dzięki temu wiemy co czują osoby niepełnosprawne i jak postrzegają świat ich otaczający.
W styczniu, na zajęciach matematycznych w ramach projektu SMS uczniowie wykonali grę planszową pt. ”Zimowe zabawy”. Starsi uczniowie opracowali zasady gry i je spisali, a młodsi dekorowali planszę do gry wycinankami i malowankami.
Prace nad grą przedstawiają poniższe zdjęcia.
>
>
LISTOPAD – ZAJĘCIA INFORMATYCZNE
Listopad jest miesiącem pod hasłem „ Pamięć , sztuka, obyczaje” , dlatego też postanowiliśmy przygotować informacje na temat naszych symboli narodowych. Jesteśmy Polakami i każde dziecko powinno posiadać wiedzę na ten temat. Wszystkie symbole zamieściliśmy w prezentacji „ Nasze symbole narodowe”.
W październiku na zajęciach informatycznych uczniowie pogłębiali swoją wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii. Dowiedzieli się jak można pozyskać energię z wody, słońca wiatru i ziemi. Na podstawie tej wiedzy, przy znacznej pomocy nauczyciela stworzyli prezentację pt. "Źródła energii".
Kontynuując w październiku zajęcia o oszczędzaniu dzieci z klas 0-III wymyślały rymowanki, które zostały spisane i umieszczone na plakacie. Prace nad plakatem przedstawiają poniższe zdjęcia.
>
W październiku na zajęciach matematycznych w ramach SMS uczniowie klas 0-III realizowali temat " Oszczędność na co dzień" Na zajęciach wspólnie opracowali ulotkę pt."Domowy poradnik dla oszczędnych", które zostaną rozdane rodzicom podczas Festiwalu Nauki.Poniżej prezentujemy efekty naszej pracy.>
We wrześniu na zajęciach z informatyki uczniowie klas 0-III wraz z nauczycielem przygotowywali prezentację " Dary Jesieni", która zostanie pokazana podczas Festiwalu Nauki. Efekty tej pracy wyglądają następująco.
Zajęcia matematyczne w ramach projektu "Szansa Małych Szkół" prowadzi Agata Wójcicka
Godziny zajęć:
poniedziałek: gr. I klasa 0,I-III 08.15 - 09.00
czwartek: gr. I klasy 0,I-III 08.15 - 09.00
BLISKIE SPOTKANIE Z PRZYRODĄ
26 września klasy 0-III wybrały się do leśniczówki w Manastercu. Na miejscu, bardzo serdecznie powitał nas pan leśniczy Stanisław Przytulski. Nasz przewodnik bardzo wyczerpująco i przystępnie opowiedział nam o swojej pracy. Opowiedział o swoim podstawowym obowiązku jakim jest troska o las. Mówił o ptakach jakie go zamieszkują, o ich potrzebach, przypomniał jak należy zachowywać się w lesie. Omówione też zostały wybrane gatunki dzikich zwierząt ze wskazaniem sposobu zdobywania przez nie pokarmu oraz dokarmiana ich w czasie zimy. Pan leśniczy opowiadał także o szkółkach leśnych, długotrwałym procesie powstawania lasów ,o sadzeniu drzew, ochronie przed szkodnikami, celowych wycinkach, Pokazał mapę całego nadleśnictwa
i wspomniał, że na jego terenie jest wiele gatunków drzew objętych ochroną, np.: dęby, buki czy lipy. Przypomniał dzieciom, jak należy zachowywać się w lesie i dlaczego warto szanować przyrodę. Spotkanie to było bardzo ciekawe.
Z okazji rocznicy 70-lecia powstania Nadleśnictwa w Lesku zostaliśmy zaproszeni do odwiedzenia tej placówki.
Po przybyciu na miejsce leśniczy Wojciech Łukacz opowiedział nam wiele ciekawych rzeczy o bogactwach lasu. Pan leśniczy podkreślił, że oprócz drewna, grzybów i jagód las produkuje tlen, chroni przed szkodliwym wpływem przemysłu, jest ulubionym miejscem wypoczynku ludzi i wreszcie jest domem dla wielu zwierząt. Dzieci dowiedziały się także, jakie zwierzęta zamieszkują okoliczne lasy, jakie są ich zwyczaje, dlaczego niektóre z nich gromadzą zapasy, a inne zapadają w sen zimowy. Przy pomocy tablic i plansz edukacyjnych pan Wojciech opowiedział dzieciom historię o zwierzętach żyjących w lesie.Każdy miał możliwość obejrzeć strój leśnika oraz nauczyć się posługiwać średnicomierzem, którym leśnicy m. in. mierzą pierśnicę drzew (grubość na wysokości piersi).Dzieci miały okazję zobaczyć interesującą prezentację o leśnych zwierzętach oraz poznać tajniki pracy leśnika. Uczniowie zadali wiele pytań i opowiadali o swoich wyprawach do lasu. Zajęcia były bardzo ciekawe, a wzbogaciły je różnego rodzaju pomoce dydaktyczne, które przyniósł ze sobą pan leśnik oraz film o życiu w lesie. Na koniec spotkania pracownicy Nadleśnictwa w Lesku podarowali naszym uczniom ciekawe książki o lesie, grę edukacyjną, wiele folderów, broszur, ołówki i długopisy oraz medale itp za które serdecznie dziękujemy.
Informacje dotyczące lasu oraz jego ochrony na pewno pozostaną
w pamięci najmłodszych, jednocześnie nauczą dzieci odpowiedzialności za swoje postępowanie. Dzień ten stał się doskonałą okazją do propagowania proekologicznych zachowań dzieci oraz zasad dbania
o środowisko naturalne i kształtowania prawidłowych postaw wobec przyrody.
>
>